domingo, 1 de junio de 2008

Visita d'en Josep Lluis de Gabriel

Ara fa un bon temps, vem rebre la visita del director de Bitlonia.com, en Josep Lluis de Gabriel. El motiu de la seva visita era fer una xerrada sobre el mon del marketing a la web o, vist el panorama en el que ens movem actualment, Marketing 2.0.

Tal com ens va mostrar, ficant-nos en situació, actualment les inversions de publicitat en mitjans tradicionals estan a la baixa. Segons estudis que el propi Josep va realitzar, gairebé ningú mira publicitat a la televisió, i aprofiten les pauses de publicitat per a fer altres coses, o cambiar de canal.
Tampoc ajuda la massificació de mitjans, que alhora provoca una diversificació d'audiències, que fan que els mitjans tradicionals ja no conglomerin tot el gruix del públic, i l'hagin de compartir amb els nous mitjans emergents entre els quals destaca, no cal ni dir-ho, internet.

Amb aquest panorama en mà, no és extrany que l'únic mitjà que ha experienciat un increment en inversió publicitària sigui, precisament, internet.

Aquest mitjà, però, està en contínua evolució, i això fa que canvii la manera de fer publicitat ja dins de la web, servint-se avui en dia de les xarxes socials, serveis com youtube, la interacció amb els usuaris. . .

L'exemple que ens va posar de la seva campanya per al centre comercial Gran Via 2, campanya pràcticament gratuïta, feta a partir del concepte del marketing buzz, és realment gràfic. En aquesta campanya, que era senzillament una plana temporal on, per no posar el clàssic "en construcció", van idear un senzill concurs on cada internauta podia enviar un video amb el que seria, per ells, la manera ideal de publicitar el centre comercial. El boca a boca va fer la resta.

Xerrada amena i interessant, on es van posar en dubte marques clàssiques que viuen del seu nom però no avancen i no s'adapten als nous mitjans i les seves possibilitats, ens ha quedat clar que el dia que muntem una empresa haurem de fer servir internet per publicitar-nos. Clar que aleshores segurament parlem de web 3.0 i webs semàntiques, i tot això quedarà ja molt lluny.

1 comentario:

Jose San dijo...

CENA Y FIESTA EUPMT GRADUACIÓN 2005-2008 - 11 DE JULIO

Buenas a todos,

Ya tenemos confirmado lugar para la cena, primero decir que quedan plazas libres, y que hasta llenar el cupo admitiremos gente. Eso si, tienen preferencia los que se apuntaron en su momento.

Tenemos que pedir perdón, ya que al parecer, por diversos motivos no se llegó a entender bien el tema de qué alumnos pueden asistir a la cena.

La cena es de Promoción, es decir, para la gente que pertenece al grupo de alumnos que empezaron en septiembre del 2005 o Febrero del 2006, y acabaron en enero o acabarán en julio de este año. Como todos sabemos, pocos lo conseguimos, así que estos dos requisitos son independientes, es decir, y aquí viene lo importante, Si empezaste en septiembre del 2005, febrero del año siguiente (2006) o presentaste proyecto en enero o junio del 2008 puedes asistir. Seas de audiovisuales, telemática, informática o electrónica.

De todos modos, hay una dirección de correo para resolver dudas y un Space en el que podréis consultar y apuntaros a la cena.

Por motivos de capacidad, cada alumno solo puede llevar un acompañante, pero no es imprescindible y hay que decirlo a la hora de apuntarse.

Lugar de la cena.

El lugar escogido es la Taberna Vasca PINCHAO en el Camí Ral, nº546, Mataró, cerca del cine Iluro.

La cena consta de tapeo variado, que, por lo que nos han comentado, siempre sobra comida, y en cuanto a la bebida, barra libre de cerveza, sangría, vino, refrescos y agua.

El precio es de 26 € por persona.

En un correo posterior se informará sobre la fiesta después de la cena.
Os animo a que os apuntéis lo antes posible para no quedar fuera, que os agreguéis a la cuenta de correo para resolver dudas y entréis en el Space para cualquier cosa.

Correo; cena0708@hotmail.com

Space; http://eupmtcena2008.spaces.live.com